این که دنیا رو به پیشرفت است و باتری جای سوخت فسیلی را میگیرد بحث اصلی و جدی شروع همچین شغلی بوده.
اما مطلبی مهم تری بود که کمک کرد تا این کار شروع شود.
عدم شفافیت و در واقع خلأ قانونی یا استفاده از شکاف قانونی.
موتورسواران با تمام بی قانونی که در ایران انجام میدهند از نظر ما مقصر اصلی نیستند و نمی شود فقط آنها را زیر ذره بین گذاشت.
سالهاست که تنها توان پلیس برای جلوگیری از خلاف موتورسواران گرفتن موتور آنها به طرز غیر اخلاقی است و تاریخ نشان میدهد که کمکی نکرده است.
تعداد زیادی پلیس درگیر چنین موضوعی روزانه هستند و حتی جان خود را نیز در خطر می اندازند.
ما به نتیجه رسیدیم که متاسفانه تغییر قانون در ایران سخت است و تقریبا برای ما غیر قابل انجام ،پس راه حل چه بود؟
دور زدن پلیس :) اما به طرز قانونی.
قانون ایران، آمریکا و بسیاری از کشورها بجز اروپا و کانادا میگوید که شما تا سرعت ۶۰ کیلومتر با دوچرخه برقی بدون نیاز به گواهینامه و بیمه شخص ثالث اجازه تردد دارید.
ما هم دوچرخه ای ساختیم که شما بتوانید مانند موتور از آن استفاده کنید، یعنی توان و قدرت حمل بار و ترک داشته باشد، مسافت زیاد برود و بتواند حتی سرعت بیشتر از قانون برای جاده غیر شهری برود .
مهمترین مسأله مخصوصا برای شهر تهران بالا رفتن از سر بالاییهای سخت و تیز تهران بود، که این مسأله با موتور قوی و ولتاژ و آمپر بالا به راحتی قابل حل بود.
اما باید به یاد داشته باشیم که بهرحال این یک دوچرخه حساب میشود و بهتر است که با سرعت مجاز در شهر رانده شود و حتما از کلاه ایمنی استفاده شود (ترجیحا کلاه کامل یا تمام فک موتوری)